Oskrba z vodo
VODOVOD
Sporočanje napak na vodovodnem omrežju, tel. št. 03 839 27 58 ali 041 918 660
Oskrba s pitno vodo
Cilj oskrbe s pitno vodo v občini Solčava, od zajema vode, zbiranja in distribucije pitne vode, je zagotavljanje varne in zanesljive oskrbe s pitno vodo, s kakovostno in zdravstveno ustrezno pitno vodo in učinkovitim izvajanjem javne službe. Odlok o oskrbi s pitno vodo na območju Občine Solčava (Uradno glasilo zgornjesavinjskih občin 5/13), določa pogoje in način oskrbe s pitno vodo, upravljanje in gospodarjenje z objekti in napravami, ki služijo oskrbi s pitno vodo iz javnega vodovodnega omrežja ter zahteve za oskrbo s pitno vodo, ki morajo biti izpolnjene pri opravljanju storitev obvezne občinske gospodarske javne službe varstva okolja oskrbe s pitno in pri lastni oskrbi prebivalcev s pitno vodo. Predpis, ki ureja kakovost pitne vode, je Pravilnik o pitni vodi (Uradni list RS, št. 19/04, 35/04, 26/06, 92/06, 25/09, 74/15 in 51/17). Kakovost pitne vode mora biti pod stalnim notranjim in zunanjim nadzorom. Notranji nadzor zagotavlja upravljavec – Režijski obrat Občine Solčava, zunanji nadzor, oziroma preverjanje ali pitna voda izpolnjuje zahteve pravilnika, zagotavlja ministrstvo, pristojno za zdravje, v obliki spremljanja pitne vode (monitoringa). Uredba o oskrbi s pitno vodo (Uradni list RS, št. 88/12) določa vrste nalog, ki se izvajajo v okviru storitev obvezne občinske gospodarske javne službe oskrbe s pitno vodo, nekatere pogoje za oskrbo s pitno vodo, ki se izvaja kot javna služba, ter lastno oskrbo s pitno vodo.
VODOVODNI SISTEM SOLČAVA
SPOROČANJE STANJA VODOMERA
Stanje vodomera lahko mesečno sporočate na e-nalov: rudi.jezernik@solcava.si.
Stanje vodomera je potrebno sporočati najkasneje do 3. dne v mesecu.
V primeru neoddaje stanja se upošteva predvidena akontacija.
KAKOVOST PITNE VODE
Obvestilo o načinu obveščanja uporabnikov in rezultati monitoringa pitne vode in notranjega nadzora za vodovod Solčava: 2023, 2022, 2021, 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014
Obvestilo o načinu obveščanja uporabnikov in rezultati monitoringa pitne vode in notranjega nadzora za vodovod Plest Logarska dolina: 2023 - informacija za uporabnike, 2022, 2021
NAVODILA ZA PREKUHAVANJE
Pravilnik o pitni vodi (Uradni list RS, št. 19/04, 35/04, 26/06, 92/06, 25/09, 74/15 in 51/17), 4. in 21. člen
Potem ko voda zavre, običajno zadostuje, da burno vre še 1 minuto. Ker se pogoji delovanja na klice spreminjajo z naraščajočo nadmorsko višino, je najbolje vretje podaljšati. Zaradi večje varnosti priporočamo naj voda vre tri minute. Na ta način uničimo ali inaktiviramo vegetativne oblike patogenih bakterij, viruse ter tudi ciste giardiae in kriptosporidijev. Tri minute vretja zagotavlja tako široko varnost, da to vodo lahko uživajo tudi osebe z močno oslabljenim imunskim sistemom (npr. bolniki z AIDS-om). Zaradi možnosti naknadnega onesnaženja prekuhane vode je najbolje, da ostane v isti posodi, v kateri smo jo prekuhali. Hranimo jo v hladilniku v čisti in pokriti posodi. Tako pripravljeno vodo lahko za pitje uporabljamo 24 ur, izjemoma do 48 ur. Če je voda motna, moramo pred prekuhavanjem odstraniti večino delcev. To dosežemo z usedanjem in nato filtracijo skozi več plasti čiste, najbolje prelikane tkanine ali skozi čist papirnat filter (npr. pivnik, filter za kavo). Ker je prekuhana voda lahko manj prijetnega okusa, za pitje priporočamo pripravo čaja oz. drugih napitkov, lahko pa jo zaužijemo v obliki juhe ali kakšne druge jedi.
POVZETEK
- Dezinfekcija pitne vode s prekuhavanjem je varna metoda.
- 3 minute vretja pomeni široko varnost.
- Če je voda motna, jo pred prekuhavanjem zbistrimo z usedanjem in nato filtriramo.
- Preprečiti je treba možnost naknadnega onesnaženja.
- Vodo shranimo na hladnem.
- Za pitje jo uporabljamo 24 ur, izjemoma 48 ur.